9. regionální veletrh FIF Naše škola pořádala ve středu 28. ledna 2015 již 9. ročník Regionálního veletrhu fiktivních firem. Jako každým rokem, i letos mohli studenti bojovat o medailové pozice v různých soutěžích: nejlepší leták, nejlepší logo (tajná soutěž), nejlepší prezentace a hlavní soutěž. V těchto kategoriích se utkala důstojná konkurence 37 fiktivních firem , které přijely z 19 škol v 15 různých městech.
Soutěž o nejlepší leták byla vyhodnocena před samotným veletrhem. V průběhu prosince a ledna mohli zájemci posílat do soutěže své návrhy, které jsme na půdě školy vytiskli a následně předali k vyhodnocení, kterého se zúčastnilo rekordních 103 studentů. Hodnotilo se splnění povinných náležitostí a nadčasovost, originalita, barevná sladěnost. Souboj mezi dvěma nejlepšími byl letos velmi těsný, nakonec však zvítězila firma Čajovna Budha, s. r. o. z Mostu, která za sebou nechala pivovar Jizeran, s. r. o. z Liberce.
Tajná soutěž se letos zaměřila na firemní loga . Každá firma mohla své logo donést na připravený info stánek veletrhu a postoupit ho k vyhodnocení v režii třídy 2. A pod odborným dohledem Simony Krebsové a Jiřiny Alferyové z naší loňské fiktivní firmy Hours of Fame, s. r. o. Dalšího úspěchu zde o jediný bod dosáhl Jizeran, s. r. o. , který těsně předstihl domácí 321Go, s. r. o. s velmi podařeným a originálním logem. K přehledu domácích úspěchů dodejme, že čtvrté místo hrdě obsadila Royal Rose, s. r. o.
Celkem 31 firem se odhodlaně přihlásilo do soutěže prezentací , což bylo pro nás příjemným překvapením. Velký zájem doprovázela i vysoká úroveň soutěžících, která se rok od roku znatelně zlepšuje a výjimkou již nejsou ani bilingvní výstupy zvládnuté jak po stránce prezentační, tak po stránce jazykové. Na prvním místě s přehledem skončila firma BOHEM Tour, s. r. o. z Brna, která navíc uspěla nejen u odborné poroty, ale i u diváků. Ani zde se naše firma 321Go, s. r. o. neztratila a její krásné páté místo v těžké konkurenci je hodno gratulace.
Hlavní soutěž , která zahrnuje prodejní činnost/obchodování na stánku, komunikaci v cizím jazyce a výzdobu stánku, zcela ovládla firma Extra, s. r. o. z Telče, jež si tak vylepšila loňské druhé místo, a to zcela zaslouženě, neboť její pracovníci předvedli vysokou profesionalitu a připravenost . Zbylá medailová umístění obsadila dvojice firem z Prahy 9 – Happy Fashion, s. r. o. a Air Life, s. r. o. Jedenácté místo Royal Rose, s. r. o. ve velké konkurenci též vypovídá o kvalitách naší firmy.
V příštím roce nás čeká kulatý desátý ročník . Letošní vysokou účast bude těžké překonat a celkově kvalitativní laťka je z letošního ročníku nastavená vysoko. To samé platí i pro naše domácí účastníky, kteří letos dosáhli velmi pěkných výsledků. Všechny fiktivní firmy jsou k jubilejnímu ročníku srdečně zvány a přejeme nejen jim, ale i sobě, ať se příští ročník vydaří stejně kvalitně, jako ten letošní.
Nejlepší logo (tajná soutěž):
1. místo – Jizeran, s. r. o. (OA Liberec) 2. místo – 321Go, s. r. o. (OA Vinohradská) 3. místo – Viet Sushi, s. r. o. (VOŠ, SPgŠ a OA Most) Nejlepší leták:
1. místo – Čajovna Budha, s. r. o. (VOŠ, SPgŠ a OA Most) 2. místo – Jizeran, s. r. o. (OA Liberec) 3. místo – BOHEM Tour, s. r. o. (OA, SOŠ knihovnická a VOŠ Brno) Nejlepší prezentace – hodnocení odborné poroty:
1. místo – BOHEM Tour, s. r. o. (OA, SOŠ knihovnická a VOŠ Brno) 2. místo – Lila, s. r. o. (OA, SOŠ knihovnická a VOŠ Brno) 3. místo – Extra, s. r. o. (Gymnasium Otokara Březiny a SOŠ Telč) Nejlepší prezentace – divácké hodnocení:
1. místo – BOHEM Tour, s. r. o. (OA, SOŠ knihovnická a VOŠ Brno) 2. místo – Extra, s. r. o. (Gymnasium Otokara Březiny a SOŠ Telč) 3. místo – Lila, s. r. o. (OA, SOŠ knihovnická a VOŠ Brno) Prodejní činnost (hlavní cena):
1. místo – Extra, s. r. o. (Gymnasium Otokara Březiny a SOŠ Telč) 2. místo – Happy Fashion, s. r. o. (SOU služeb Praha 9) 3. místo – Air Life, s. r. o. (SOU služeb Praha 9) Fotografie z veletrhu
Video z veletrhuVIDEO